vrijdag 13 november 2015

Een heel speciale Theo voor een heel speciale jongen.

Een kindje van 2,5 jaar dat sondevoeding krijgt en voor het eerst naar het instapklasje gaat ... het is niet evident.  Want wat doen die kleine peutertjes het liefste?  Prutsen!  En zo'n buisje op de rug van een klasgenootje is daar natuurlijk ideaal voor!  Dit had al voor de nodige ziekenhuisbezoekjes gezorgd toen de mama mij vroeg om hemdjes met een kap te maken.  Zo kon ze die sonde vastkleven in de kap waardoor hij minder zichtbaar was en, bij lekkage, niet voor een kletsnatte rug zorgde.

Ik zei natuurlijk onmiddellijk dat ik dit wel zou doen.  Na wat opzoekwerk bleken de patronen van hemdjes met een kap echter niet zo dik gezaaid.  Steeds kwam ik terug uit op de klassieker onder de jongenshemdjes: de Theo.  Ik heb dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken en een mailtje naar Sharon van zonen 09 gestuurd om het verhaal van de jongen te vertellen en haar hulp in te roepen om een kap te tekenen aan de Theo.  Je zult het niet geloven, maar dezelfde dag kreeg ik van haar een positief antwoord!  Ze ging me helpen door een handleiding te schrijven om de kap van de Ole aan te passen aan de Theo.  Mensen met een hart van goud bestaan dus echt.  Nogmaals bedankt Sharon, want het resultaat mag er zijn!


De hemdjes zitten als gegoten en de jongen kan nu spelen zonder dat de sonde hem hindert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten