vrijdag 1 november 2019

The Grace tunic in a beautiful fabric

Ken je dat gevoel?  Je ziet een stofje en je hart slaat spontaan een slag over?
Dat had ik toen ik dit prachtige stofje van De Stoffengalerij zag.

 Do you know that feeling? You see a fabric and your heart spontaneously skips a beat?
I had that when I saw this beautiful fabric from De Stoffengalerij.


Het is een viscose stofje van Hilco en ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden zo'n zachte stof door mijn handen voelde glijden.  De basiskleur is donkergroen met daarop blauwe, witte en zacht oranje bloemen.
Dit stofje vroeg om een mooi patroon.

 It is a viscose fabric from Hilco and I must admit that I rarely felt such a soft fabric glide through my hands.  The basic color is dark green with blue, white and soft orange flowers on top.
This fabric asked for a beautiful pattern.


Meestal start ik vanuit een patroon om dan op zoek te gaan naar de gepaste stof.  
Deze keer werkte ik dus andersom.
Een hele tijd terug maakte ik reeds de Grace Dress van Warderobe by me.
Dit patroon heeft echter ook een tuniek versie met een prachtige, afgeronde zoom, en die stond al voor eeuwig op mijn "to sew" lijstje.

 I usually start from a pattern and then I search for the fabric, so this time 
I worked the other way around.
A long time ago I already made the Grace Dress from Warderobe by me.
However, this pattern also has a tunic version with a beautiful curved hem, 
it has been on my "to sew" list for ages.



 
 Het patroon vraagt om een mooi doorvallende stof en dat is deze ultra zachte viscose zeker!  
Een match made in heaven!
Uit al de opties koos ik voor de lange mouwen (met mouwboordjes), het opstaande kraagje en een touwtje aan de halslijn (want ik geef toe, zo'n strikje vind ik toch stiekem echt tof 💖).

 The pattern requires a drapy fabric and this ultra-soft viscose is for sure! A match made in heaven!
 Out of all the options, I opted for the long sleeves (with cuffs), the stand-up collar and a string on the neckline (because I admit, I think that such a bow tie is really really cool 💖).


 En ik heb bovendien super goed nieuws, want vanaf vandaag tot donderdag 7 november krijg je bij De Stoffengalerij 20%  korting op dit prachtige Chione donkergroen stofje (bij aankoop van minimum 1 meter)!

 And I also have super good news, because from today until Thursday 7 November you will get a 20% discount on this beautiful Chione dark green fabric at De Stoffengalerij  (when you buy more than 1m)!



1 opmerking: