zaterdag 24 oktober 2020

Magnolia in Flowers and Applause

 De prachtige stoffen van About Blue zagen jullie vast al meermaals voorbij komen.  
Ik was zo blij dat ik ze ook bij De Stoffengallerij kon vinden! 
Zeker het prachtige crêpe-viscose stofje Flowers and Applause trok direct mijn aandacht. 

You have probably seen the beautiful fabrics of About Blue several times.
I was so happy that I could also find them at
De Stoffengallerij!
Especially the beautiful crepe-viscose fabric
Flowers and Applause immediately caught my attention.
 
 
Het stofje is enorm zacht en soepel, het voelt aan als een tweede huid wanneer je het draagt.
 
The fabric is very soft and supple, it feels like a second skin when you wear it.
 

Het patroontje dat ik gebruikt heb is de Magnolia dress van Deer and Doe. 

The pattern I used is the Magnolia dress from Deer and Doe.
 

 Ik maakte het lijfje van versie B, de mouwen en de rok van versie A en ik
deed nog een aantal aanpassingen:
- Ik had 3m stof dus ik koos ervoor om de lange rok 30 cm in te korten. (De rok is sowieso al erg lang, dus zelfs wanneer ik een lange rok zou maken, zou ik deze 15 cm moeten inkorten.)  De rok komt nu halverwege mijn scheenbeen.
- Ik verkies 3/4 mouwen boven lange mouwen.  15 cm inkorten aan de lenghten/shorten lijn gaven mij een perfecte mouwlengte.
- de roksplit naaide ik gewoon toe.

I made the version B bodice, and the sleeves and skirt from version A.  
I made some more adjustments:
- I had 3m of fabric so I chose to shorten the long skirt by 30cm. (The skirt is very long anyway, so even if I were to make a long skirt, I would have to cut it 15 cm.) 
The skirt will now be halfway down my shin.
- I prefer 3/4 sleeves to long sleeves. Shortening 15 cm to the length / shorts line gave me a perfect sleeve length.
- I closed the skirt split.


Wat ik bovendien erg leuk vind aan dit patroon is dat het perfect sluit wanneer je voorover buigt.  Geen genante situaties dus. Ik nam voor jullie even de proef op de som ...
 
What I also really like about this pattern is that it closes perfectly when you bend over. So no embarrassing situations. I even put it to the test for you ...
 
 
Ik denk dat deze jurk misschien wel eens één van mijn kerstjurken zou kunnen zijn. Ik ben zo weg van het stofje en van het patroon!  Neem zeker een kijkje op de site van De Stoffengallerij naar het prachtige Flowers and Applause!

I think this dress might just be one of my Christmas dresses. I love the fabric and the pattern so much! Be sure to take a look at the site of De Stoffengallerij to the beautiful Flowers and Applause!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten