zaterdag 18 september 2021

The Love Notions Sloane Sweater

Ik maakte mijn eerste Sloane Sweater van Love Notions, en ik ben er echt weg van!

I made my first Sloane Sweater from Love Notions and I really love it!


Het is de ideale trui om te naaien voor de herfst en de winter.  Ik paste niets aan en de afhangende schouders en de lossere pasvorm zitten als gegoten.

It is the ideal sweater to sew for autumn and winter.  I didn't adjust anything and the dropped shoulders and the looser fit are just perfect.


De trui heeft 2 verschillende versies.  Versie A heeft een voor en achterpas en een mooi aanpassend silhouet.  De zoom komt achteraan lager dan vooraan.  Ik maakte versie B, met een heupband en een ronde hals.

The sweater has 2 different views.  View A has a front and back yoke and a nice fitting silhouette.  The hem is lower in the back than in the front.  I made View B, with banded bottem and a round neck.


Het patroon heeft ook een aantal opties zoals kangoeroe zakken, een kap en ellebooglappen.  Ik hield mijn trui echter zo sober mogelijk omdat de stof van mij al de aandacht mag krijgen.  

The pattern also has a number of options such as kangaroo pockets, a hood and elbow patches.  However, I kept my sweater as sober as possible because I like the fabric to get all the attention.


De Sloane Sweater is vooral geschikt voor rekbare stoffen die mooi doorhangen.  Ik besloot om mijn gekoesterd stofje van Minerva te gebruiken.  Dit French Terry stofje is prachtig van kleur.  Het rekt goed en herstelt zich ook goed na het uitrekken.  Echt topkwaliteit dus!

The Sloane Sweater is especially suitable for stretchy fabrics that drape nicely.  I decided to use my cherished fabric from Minerva   This French Terry fabric has a beautiful color.  It stretches well and also recovers well after stretching.  So really top quality!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten