zaterdag 2 oktober 2021

Arlington sweater, the sweater for every season ...

 De nieuwe Arlington Sweater van Love Notions is de ideale trui voor mij.  
Het patroon bevat super veel opties waardoor ik er eentje voor elk seizoen kan maken.

Ik startte mijn Arlington avontuur met een versie voor de herfst.  Een versie met een zalig ruime kraag om helemaal in weg te kruipen, met prachtige bisschopmouwen en een flatterende heupband.

The new Arlington Sweater from Love Notions is the ideal sweater for me.
The pattern has so many options that I can make one for every season.

I started my Arlington adventure with a version for fall. A version with a blissfully roomy collar to curl up in, with gorgeous bishop sleeves and a flattering waistband.


Het patroon is bestemd voor rekbare stoffen met minstens 40% rek.  Ik wilde mijn herfstversie in een gezellig warm stofje maken, dus koos ik voor deze gebreide ribstof uit mijn stoffenvoorraad.  

The pattern is intended for stretch fabrics with at least 40% stretch. I wanted to make my fall version in a cozy warm fabric, so I chose this rib knit from my fabric stash.


Het patroon biedt ontelbare combinatiemogelijkheden:
3 lengths: banded shirt, hip length shirt and above knee dress
3 necklines: turtleneck, mock-neck and cowl
5 sleeve options: short & long puff sleeves, long sleeve, bishop and elbow length sleeve

The pattern offers countless combination possibilities:
3 lengths: banded shirt, hip length shirt and above knee dress
3 necklines: turtleneck, mock-neck and cowl
5 sleeve options: short & long puff sleeves, long sleeve, bishop and elbow length sleeve


Ondertussen ben ik al aan het brainstormen over mijn volgende versie.  Het nadenken over wat ik ga naaien is bij mij al een hobby op zich.  Het neem vaak meer tijd in beslag dan het naaien zelf ;-).

In the meantime, I'm already brainstorming about my next version. Thinking about what I'm going to sew is a hobby in itself for me. It often takes more time than the sewing itself ;-).


Ben je geïnspireerd door mijn trui?  
Ga dan ook zeker eens kijken naar de andere Arlington Sweaters op de site van Love Notions.
Veel naaiplezier!

Are you inspired by my sweater? 
Be sure to check out the other Arlington Sweaters on the Love Notions site.
Have fun sewing!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten