maandag 11 december 2017

Een nieuwe jeansrok!

Reeds lang kondigde Ann van Designer Stitch het nieuwe patroon aan.  De Santi skirt was voor mij een schot in de roos! Ik wilde reeds lang een jeansrok maken maar het kwam er maar niet van.
De Santi skirt bracht hier dus verandering in.

Het is een A-lijn rok die bestaat uit 8 panelen, 2 opgestikte zakken, riemlusjes en 
een voorgevormde riem.  De rok sluit middenachter met een rits.


De riem vind ik persoonlijk een super leuk detail aan de rok.  Hij wordt gesloten met koordjes die door nestelogen gaan.


Het stofje is een bordeaux jeansstofje dat ik ooit gekocht had om een broek voor één van de jongens te maken.  Dit is er echter nooit van gekomen omdat ze het te "roze" vonden.  Happy me want laat Bordeaux nu net mijn favoriete kleur zijn.  Ik had dus onmiddellijk het perfecte stofje in mijn stoffenvoorraad.


De rok is geschikt voor gevorderde beginners.  Hij is absoluut niet moeilijk te maken maar hij vraagt wel wat tijd als je, net zoals ik gedaan heb, al de naden dubbel wilt topstitchen.  Natuurlijk heb je dan wel een prachtig, gedetailleerd resultaat.

Ik ben in ieder geval trots op mijn nieuwe Santi skirt!

Patroon: Santi skirt van Designer Stitch
Stof : Stoffenvoorraad

2 opmerkingen:

  1. Mooie rok! Heb jij een geluk dat dit stofje niet gesmaakt werd door de jongens! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!! Dat stofje is geweldig, chance dat de jongens het niet wilden ;)

    BeantwoordenVerwijderen