vrijdag 22 december 2017

Halla Felicity Dress en een mooie korting op al de Halla patronen!

 Het patronenmerk Halla volg ik al een tijdje.  Ze maken prachtige patronen voor tricot.  
Ik kon het dan ook niet weerstaan om me in te schrijven als tester.


 Het eerste patroon dat ik voor Samantha Lee, designer van Halla, mocht testen was de Felicity dress. 
Deze tricot jurk heeft een erg mooie, brede V-hals en een iets diepere ruguitsnijding.
 

 De tailleband is toch wel zeer speciaal.  Deze is dubbelgevouwen tussen de rok en het lijfje genaaid.  Vervolgens plooi je hem naar beneden over je taille.  Je kan hierbij kiezen om hem een beetje te rimpelen zoals ik hem draag, of om hem gewoon strak naar beneden te trekken.


Bij de keuze van de mouwen zijn ook een aantal variaties mogelijk.  Zo koos ik voor 3/4 mouwen met een boordje, maar je kan ook gaan voor een lange of een korte variant, met of zonder boord.
Ook bishop mouwen behoren tot de mogelijkheden.

Als rok koos ik voor een pencil skirt net onder de knie en, hoera, deze versie kruipt niet omhoog!  
Je kan ook opteren voor een gerimpelde rok op kniehoogte, een high-low rok of een "peplum" versie (sorry, de Nederlandse term hiervoor is mij, en google translate, niet bekend.
Hulp is altijd welkom 😖).


Het PDF patroon was makkelijk te kleven en ik moest er niet aan knippen, altijd weer een beetje tijdswinst.
De handleiding spreekt voor zichzelf en het kleedje zat dan ook wonderbaarlijk snel in elkaar.

Er zijn nog enkele patroontjes van Halla die ik zeker wil uitproberen. Vooral de Amanda en de Cozy Wrap Cardigan wil ik snel vanonder mijn naaimachine uit toveren.
Ik hoop dat jullie ook eens een kijkje gaan nemen bij Halla.
Met de code FELICITY krijg je trouwens 20% korting op al de PDF patronen!
De stof waarmee ik deze keer aan de slag ging is een tricootje van Lillestoff, natuurlijk gekocht bij Cas en Nina.  Dit stofje is niet meer verkrijgbaar, maar Deborah heeft nog andere (lille)stofjes in haar virtueel stoffenwinkeltje die zeker ook prachtig zouden zijn voor het maken van dit kleedje.

Veel succes 💖!
Patroon: Felicity Dress van Halla
Stof :Lillestof van Cas en Nina


1 opmerking: