zaterdag 13 januari 2018

Een raglan shirt voor mannen: het nieuwe Tao shirt van Sinclair patterns getest


 Sinclair patterns  start nu ook met een patroonlijn voor mannen. 
Na Kai, het patroon met de ronde hals en de standaard korte of lange mouwen, kwam Oxana Sinclair op de proppen met een prachtig T-shirt met Raglan mouwen: Tao.



Het is een mooi aansluitend T-shirt met een ronde hals en korte of lange mouwen.  De pasvorm is weer subliem, zoals we gewoon zijn van dit patronenmerk.


Je kan de Tao maken in 2 lengten: een iets kortere versie om over je broek te dragen en een langere versie om in je broek te steken.


Zoals bij elk van haar patronen maakt Oxana ook bij de Tao gebruik van een zeer duidelijke stap voor stap fotohandleiding.  Elke stap wordt gedetailleerd beschreven en uitgebreid gefotografeerd.  Dit maakt de patronen van Sinclair Patterns uiterst geschikt voor beginnende naaisters.

Mijn voornemen voor dit nieuwe jaar is om ook de kast van de jongens wat meer te vullen met zelfgemaakte kleding.  Met dit raglan T-shirt maakte ik alvast een heel goede start 💖.

Patroon: Tao van Sinclair Patterns
Stof :De stoffenstraat

2 opmerkingen:

  1. Heel tof gemaakt! Ideaal patroontje om altijd bij de hand te houden, vind ik!

    Mijn man is in elk geval ook heel blij met de zijne en heeft er al meerdere van gevraagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk, mijn man draagt niet zo graag aansluitend maar je model staat er super mee

    BeantwoordenVerwijderen