donderdag 20 september 2018

The Hepburn pants from WBM

Een broek naaien is toch altijd weer een uitdaging.  
Gaat de pasvorm onmiddelijk goed zitten of moet ik een x-aantal aanpassingen doen, waardoor mijn zin om aan het echte exemplaar te beginnen meestal al heel wat geslonken is? 
Wat regelmatig mijn probleem is, is dat de taille iets te laag zit. 
Ken je dat?  Je gaat dan zitten en opeens ziet je buik er niet meer zo plat uit.
Wanneer je tailleband iets hoger komt heb je dat niet.  
En laat dat nu net het geval zijn bij deze Hepburn Pants met hoge tailleband van Wardrobe by me.

Sewing a pants is always a challenge. 
Is the fit right from the first time or do I have a number of adjustments to make, so my sense to start with the good fabric has usually shrunk a lot?
A common problem for me is that the waist is slightly too low.
Do you know that feeling? You sit down and suddenly your belly does not look so flat anymore.
When your waistband is slightly higher, you do not have it.  So the high waisted
Hepburn Pants from Wardrobe by me seemed like a welcome pattern.


 De Hepburn Pants heeft 2 paspelzakken achteraan, steekzakken vooraan, een voorgevormde, hoge tailleband met riemlusjes en de broek wordt vooraan gesloten met een knoop en een broekrits.
Je kan kiezen tussen 2 beenvariaties: eentje met een omtrek van19,55"/ 50 cm onderaan (deze koos ik) en eentje met een iets breder pijp van 23"/58 cm omtrek onderaan.

The Hepburn Pants has back welt pockets, a front fly with zipper, side pockets, and contoured waistband with five belt loops. 
You can choose between two leg sweep options: A is 19,5” / 50 cm and B is 23” / 58 cm.


 De stof die je gebruikt moet geweven en niet te dun zijn.  Ze moet een beetje stretch bevatten (3-5% Lycra or elastane) om het draagcomfort te verhogen.  Goede keuzes zijn katoen met een twill weving, satijnkatoen of jeans.  Mijn stofje is een elastische wolmix van Modestofjes in St-Niklaas.

The pattern is best suited for a medium weight woven fabric such as but not limited to cotton twill, cotton sateen, denim or other appropriate pant-weight woven fabric. The material must include 3-5% Lycra or elastane. My fabric is a wool blend with lycra.


Het is een patroon met een gemiddelde moeilijkheidsgraad.  De instructies zijn zeer goed geschreven, met illustratiesbij elke stap.  De
for tutorial om een rits in de broek te zetten, zal zeker helpen bij het naaien van deze broek.


It is an intermediate pattern. The instructions are easy to follow, with illustrations for each step. Check the step by step picture tutorial for installing a zipper.

Ik wens je veel plezier met het naaien van je eigen mooie Hepburn Pants

I wish you lots of fun with the sewing of your own, beautiful Hepburn Pants

1 opmerking: