vrijdag 10 november 2017

Voor alles een eerste keer: testen voor Sofilantjes!


 Een nieuw gezicht op mijn blogje: mijn pluszoon Kobe.  


Ik werd geselecteerd om het nieuwe patroon van Sofilantjes, het Regem Shirt, te testen!
Dat is een hele eer want er zijn enorm veel mensen die maar wat graag voor hen willen testen.

Het Regem Shirt is een leuk en simpel T-shirt met een iets ruimere halslijn.  Je kan kiezen voor de simpele optie A, zoals de mijne, of voor een color block versie B met kleuraccenten aan de mouwen en aan de schouders.
Het patroon bevat een ruim aantal maten (80-164) zodat het meegroeit met je coole tiener of je kleine spruit.
De aanbevolen stof is rekbare tricot.

Voorzichtig liet ik de lijntekeningen van het shirt aan Kobe zien en vroeg ik of ik het patroon voor hem mocht maken.  Ik kreeg zowaar een ja!
 Het patroon werd dus direct goedgekeurd, maar dan kwam het moeilijke gedeelte, de stofkeuze.
Iets dat niet zo simpel is, want als je "cool" bent ben je het niet altijd eens met 
de stofkeuze van je plusmama ;-).
 Na veel wikken en wegen en veel sites bekijken hebben we uiteindelijk gekozen voor 2 effen tricootjes die al in mijn stoffenvoorraad lagen.


In het verleden heb ik reeds de Semper genaaid voor Rune en dat was een succes, zowel het patroon als de handleiding zaten schitterend in elkaar.  Ik had dus al geproefd van de hoge kwaliteit van de Sofilantjes patronen, maar testen is wel iets anders dan gewoon een patroon naaien.
 Je leest de handleiding, haalt er de spellingfouten en onduidelijkheden uit en vervolgens start je met het bekijken van het patroon.  Wanneer daar al de foutjes uit zijn kan je verder met het naaien van je eerste kledingstuk.  Dit gaat meestal niet volledig goed, waardoor er nog een verbeterd tweede en soms derde of vierde exemplaar volgt.
Heel tijd- en stofrovend, maar dat weet je wanneer je aan een test start.

Bij Sofilantjes was het anders.  Ik naaide de Regem en ... die was meteen perfect!  Wat zeg ik, meer dan perfect! De schouders zitten waar ze moeten zitten, de mouwen en de lengte van het lijfje zijn top.  Een schot in de roos!


De stofkeuze bleek uiteindelijk ideaal voor dit mooie T-shirt!


En wat denken jullie?  Volgens mij is hij enthousiast ;-)


Patroon: Regem van Sofilantjes
Stof : stoffenvoorraad

2 opmerkingen: