donderdag 9 november 2017

Wardrobe By Me bracht een prachtig patroon voor mannen uit!


 Wardrobe By Me vroeg om testers voor het nieuwste patroon, de "Farfar classic cardigan".  Onmiddellijk zag ik een prachtige nieuw vest voor Bart in mijn hoofd verschijnen.  Ik bestelde een stofje dat op de website beschreven stond als "French Terry" in een mooie grijze melange.  Mooi was het zeker, en rekbaar, zeer rekbaar.  Zo rekbaar dat Bart zijn mouwen als een springtouw kon gebruiken.  Een broek was ook niet nodig want de cardigan kwam bijna tot aan zijn knieën.  Veel innemen later kwam ik tot een bijna acceptabel resultaat.  Een leuke vest om thuis te dragen dus, maar niet foto waardig ... 

Op naar plan B. 
Aangezien Bart vaak zeer laat thuis is, is het niet mogelijk om hem in de week fatsoenlijk op de foto te zetten.  Dan maar een cardigan voor Rune.
Christina van Wardrobe by Me vroeg echter modellen van minstens 14 jaar.  Oeps ...
Maar hé, dit is heirkracht!  Ik had geen ander model "voorradig".



Nu wat meer over de Farfar classic cardigan.  De naam zegt het al zelf, het gaat over een klassieke cardigan.  Helemaal de stijl de Rune graag ziet dus.
De cardigan wordt vooraan gesloten met 6 knopen en heeft optioneel opgestikte zakken.  Je kan kiezen tussen een simpele kraag en een sjaal kraag.  Voor mij was die sjaal kraag net dat tikkeltje extra, dus vandaar mijn keuze. 


Qua stof kan je kiezen voor eender welke rekbare stof, van French Terry tot meer speciale breisels. Let er wel op dat je stof nog voldoende stevigheid beschikt zodat ze in de lengte niet te sterk doorhangt.
Ik koos voor een speciale soort Fleece die ik kocht bij Stoff.be in Puurs. De ene kant heeft een fleece laagje en de andere kant een soort van kleine lusjes.  Ik vind de stof prachtig en best wel stoer.



Voor mij was dit weer een eind goed, al goed verhaal.  Rune is blij met zijn nieuwe cardigan en ik dus ook.

Ook Ilse maakte een prachtig exemplaar voor haar zoon.  Neem zeker eens een kijkje op haar blog Sewsewilse!

Patroon: Farfar Classic Cardigan van Wardrobe by Me
Stof : Fleece van Stoff.be

3 opmerkingen:

  1. De cardigan is heeel mooi en Rune staat er best stoer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch fijn als je kleding kan maken voor je zonen en ze dat nog met veel plezier en trots dragen voor de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi!! Ik zag die van Ilse ook al, echt een knap patroon!! Ik moet eens horen of mijn man zo eentje ziet zitten!

    BeantwoordenVerwijderen