woensdag 25 oktober 2017

De Miss Sadie Top, Tunic and Dress van 1 Puddle Lane

Ann Martin is de designer achter het Australische merk 1 Puddle Lane Pattern Studio.  Zij maakte in het verleden reeds prachtige patronen dus ik was maar wat blij toen ze me toeliet om haar nieuwste patroon, "The Miss Sadie top Tunic and Dress", te testen.

Aangezien het in Australië nu bijna zomer is ontwerpt zij momenteel natuurlijk zomerkleding.  En de Miss Sadie is er daar ééntje van.  Het is een prachtige comfortabele jurk die je kan dragen op van die heerlijke, zonnige, luie zondagen.


De Miss Sadie kan gemaakt worden in 4 lengtes: als top, als tuniek, als kleedje (zoals ik deed) of als maxi kleed. 
De mouw kan, indien gewenst, afgewerkt worden met een mouwlusje.


Je kan kiezen tussen 2 soorten zakken, de gewone zakken in de zijnaad of de v-vormige zakken waarbij je gebruik kan maken van een contraststof.


De tuniek, de top en het kleedje zijn achteraan 6,5 cm langer dan vooraan.
Als extra optie kan je kiezen voor een riem.

Het patroon is uitsluitend geschikt voor niet stretchende stoffen.  Omdat het ging over een luchtige zomerjurk koos ik voor een muntgroen linnen stofje van bij Madeline De Stoffenmadam.

Ik wil niet op de feiten vooruit lopen, maar voor mij mag het al zomer worden ;-).

Patroon: Miss Sadie van 1 Puddle Lane Pattern Studio
Stof : Linnen van bij Madeline de Stoffenmadam

2 opmerkingen:

  1. Ondanks het oversizede toch vrouwelijk. Het afgeronde en oneven voor- en achterpand vind ik wel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie versie! Ik kan ook niet wachten om de mijne terug uit de kast te halen!

    BeantwoordenVerwijderen