zondag 15 oktober 2017

Laela Jeyne's Emmett: getest en goedgekeurd!

Voor mijn 12-jarige zoon, Rune, naaien is momenteel moeilijk.  Hij is, met zijn 1m72, eigenlijk te groot voor de tienermaten en nog net te klein voor de mannenmaten.  Wanneer er dan toch af en toe een patroon voorbijkomt waarbinnen zijn maten vallen en dat dan ook nog eens aan zijn eisen voldoet ben ik een gelukkige mama.


De Emmett van Laela Jeyne Patterns is zo een patroon. 
Je kan voor de halsafwerking kiezen uit drie opties: een ronde hals, een hals met een polokraagje en een "Henley" halsafwerking. De lengte van de mouwen bepaal je ook zelf.  Je kan kiezen voor korte of lange mouwen.


Aangezien we hier in ons Belgenlandje al aan de herfst begonnen zijn koos ik voor de lange mouwen.  Rune koos voor het Henley kraagje.  Gelukkig is het patroon zeer goed opgebouwd met een duidelijke handleiding die vergezeld wordt van heel wat lijntekeningen om de verschillende stappen duidelijk maken, want een Henley kraagje had ik nog nooit gemaakt.  


Voor alles een eerste keer en in dit geval telt het spreekwoord eind goed al goed.  Rune heeft er een zeer mooi en comfortabel T-shirt bij dankzij de prachtige Emmett van Laela Jeyne patterns .

Zie je graag eens de Emmett met een ronde kraag en korte mouwen?  Neem dan zeker een kijkje bij Ilse!

Stof: Stoffenvoorraad

3 opmerkingen:

  1. Oh mooi zeg!!!

    Zeg amai, Rune ziet er wel een stuk ouder uit dan zijn 12 jaar, of meen ik dat maar?! Knappe gast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben het eens met tamara die ziet er al een pak volwassener uit! Een heel mooi exemplaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heyhey, hij is 12 van juni en 1m73! Schoenmaat 44! Hebben jullie een "stop met groeien en blijf nog even klein" middeltje?

    BeantwoordenVerwijderen