donderdag 5 oktober 2017

Frida trok me volledig uit mijn comfortzone ...

Ann Gross, de designer achter Designer Stitch, begon reeds een hele tijd geleden sneak peeks te geven van "Mexican Boho Style" getinte jurken.  Deze stijl is niet direct terug te vinden in mijn dagelijkse outfits maar de Sneak Peeks slaagden in hun opzet en ik kreeg geleidelijk aan zin in zo'n Zuiders getint kleedje.
Toen Ann dan uiteindelijk in de testersgroep vroeg wie haar nieuwe patroon, Frida, wou testen stemde ik meteen toe.


Frida is beschikbaar als tuniek en als kleedje, met of zonder ruffle en met verschillende mouwopties.  Keuze te overvloed dus!  Niet makkelijk voor een eeuwige twijfelaar als ik.

Oorspronkelijk speelde ik nog met het idee om de stof zelf te borduren maar deze gedachte liet ik varen na het zien van deze prachtige stof.


Ik hou van de borduring, maar wou mijn kleedje ook niet te druk laten worden.  Dit loste ik op door het voorpand bovenaan enkel te voorzien van een sierstiksel en van 3 knoopjes.  De band aan de stof verknipte ik tot ruffle en in het onderste deel van het voorpand kwam het borduursel eerder subtiel aan bod.


De keuze van de mouw was voor mij meteen duidelijk: korte pofmouwtjes zouden het worden.  Ook deze hebben een subtiele borduring.
Ik ben erg blij met mijn keuzes en met mijn "Frida"!
Meer "Frida" zien? Dat kan bij Ilse.

Patroon: Frida van Designer Stitch
Stof : Geborduurde jeans van Textielstad

6 opmerkingen:

  1. Het voorpand met de drie knoopjes is een leuk detail. Je jurk staat je knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over een perfecte combinatie gesproken. Ik zou dit patroon nooit kiezen, maar door jouw stofkeuze komt het volledig tot zijn recht én het staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! De combinatie van de knoopjes, de plooitjes en het borduursel vind ik echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen