maandag 9 oktober 2017

Dress Me!

Retro is helemaal mijn ding.  Spijtig genoeg vind je nog niet zo veel patronen met een retro kantje die toch nog draagbaar zijn. De designer Liesbeth Soeterbroeks van Dress Me gaat hier verandering in brengen. Zij brengt een volledige lijn damespatronen in tricot uit: "Wonderful patterns for Wonderful Women" en ik ben fan!  Beter gezegd: ik vind ze werkelijk fantastisch!


Het eerste patroon dat ik onder de loep mocht nemen was de Retro Jumper..  Dit is een heel veelzijdig kort truitje met twee mouwlengte en twee hals opties.  Je kan kiezen korte of lange mouwen en voor een ronde hals of een hals met een kraagje.  Ik koos voor de ronde hals en het kort mouwtje.



Het tweede patroon is het retro sweetheart t-shirt.  Dit patroon biedt zowel een top als een t-shirt met een sweetheart neklijn.  Je kan bij het T-shirt kiezen voor korte of lange mouwen.  Een tijdloze basic die niet mag ontbreken in je garderobe!



Mijn tip om een mooi gefronst voorpand te krijgen?  Ik maakte gebruik van Framilon en doorzichtig naaigaren om deze framilon middenvoor vast te naaien.
 

Beide patronen zijn beschikbaar in  de maten 36 tot 44.
Een stap-voor-stap werkbeschrijving is te vinden op Liesbeth's tumblr pagina, zowel in het Nederlands als in het Engels.

4 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik kocht al heel wat retro-like patronen van Yoke Overeem vab de fb-groep Handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh echt leuk. Die moet ik eens van naderbij gaan bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allebei echt knap! De Retro Jumper heeft mijn voorkeur. Vooral dat geel maakt het zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo mooi!! Vooral het korte truitje vind ik super!!

    BeantwoordenVerwijderen