vrijdag 13 oktober 2017

Laela Jeyne: over jurken en wikkeltruien ...

Laela Jeyne kondigde enkele weken geleden de nieuwe herfstcollectie aan.
Mijn hart maakte een klein sprongetje toen ik de lijntekeningen zag!  
Heel af en toe zie ik een patroon waarmee ik direct een klik voel en deze keer zag ik zo niet één maar twee patronen.  
En wat nog mooier is, ze zijn perfect onderling combineerbaar!
 Ik heb het hier over de Juliette en Madeline Ballet Sweater.

Eerst iets meer over de Madeline.  
Ik draag graag jurken, maar in de winter zijn dat niet de meest warme kledingstukken.  De combinatie met een cardigan is dan ideaal, maar vaak zijn deze net iets te lang.  De Madeline biedt hier de oplossing.  Deze tricot sweater is speciaal ontworpen om te dragen boven een jurk en komt net tot in de taille.


Je kan kiezen uit een optie met een tailleband, zoals ik gedaan heb, uit een wikkelversie die sluit met  lint of een wikkelversie die sluit met knoopjes.  

Ook het tweede patroon, de Juliette, heeft een ton aan mogelijkheden.  
Je start vanuit een lijfje met prinsesbelijning in jouw cupmaat (A tot E cup) en een tailledeel .  Vervolgens kan je kiezen tussen een strapless versie of een versie met mouwtjes.  Kies je voor deze laatste versie dan zijn er ook nog drie nekbelijningen die telkens weer zorgen voor een andere "look" van je jurk.  De rug kan op twee manieren afgewerkt worden.


Ik koos voor kapmouwtjes, een "Queen Ann" halsuitsnijding en een diepere ruguitsnijding.
 

Aangezien de jurk gemaakt wordt van katoen is een ritssluiting noodzakelijk. 

Beide patronen gaan vergezeld van een duidelijke handleiding met lijntekeningen.  Ze hebben een gemiddelde moeilijkheidsgraad.

Mijn stofjes zijn van het merk "Art Gallery" en ik kocht ze in de gelijknamige Belgische webshop Gallery Fabrics.  Ik ben zeer tevreden van zowel de kwaliteit van de stofjes als van de service van de webshop.  De aankoop was zeker voor herhaling vatbaar!


Stof : Tricot en Katoen van Gallery fabrics

10 opmerkingen:

  1. Waauw prachtig gedaan! Die cardigan lijkt me inderdaad wel heel handig voor boven een kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe Juliette en Madeline en An Ca😉
    Ik denk dat de wrap sweater echt wel veel kan gecombineerd worden en dus super tof om dragen is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow! Je straalt!
    weer knap staaltje van je naaisels.
    Kan je het kleedje ook in tricot maken denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik denk dat het moeilijk zal zijn om dit kleedje in tricot te maken maar je kan het altijd proberen.

      Verwijderen
  4. oooh leuk, die cardigan met tailleband lijkt me echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt een heel mooie outfit!! Je jurk zag ik al in de groep, maar de Madeline past er echt uitstekend bij! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen