woensdag 27 mei 2020

The Cavallo Leggings



Ik heb eigenlijk 3 prachtige hobby's: Naaien, de Border Collies en mijn paarden.  
  Ik moet denk ik niet uitleggen dat het een enorm bevredigend gevoel 
geeft wanneer sommige van die hobby's samenkomen.
Tromgeroffel ....
Ik maakte mijn eerste rijlegging: de Cavallo Leggings van Greenstyle Creations.
Al een tijdje speelde ik met de gedachten om een eigen rijbroek te maken.  Gewoon omdat dat nog één van de enige items was die ik nog nooit voor mezelf gemaakt had. 
Verder is eigenlijk mijn hele garderobe zelfgemaakt.

 I actually have 3 wonderful hobbies: Sewing, the Border Collies and my horses.
  I don't think I should explain that it's a hugely satisfying feeling when some of those hobbies come together.
Drum roll ....
I made my first riding leggings: the Cavallo Leggings from Greenstyle Creations.
I had been thinking about making my own breeches for a while. Just because that's one of the only items I didn't make myself. Furthermore, my entire wardrobe is actually homemade.


 Ik denk dat dit het eerste echte patroon is om een rijlegging te maken.  
Wat de Cavallo Leggings zo uniek maakt is dat er geen binnenbeen naad is, deze kan dus niet storen tijdens het rijden.  Verder is er ook een patroondeel voor de typische knielappen voorzien. 
De broek heeft verder 2 zakopties: een heel mooi ogende hoge zak en een iets lagere zak die het mogelijk maakt op spullen in en uit je zak te nemen wanneer je aan het rijden bent.
Wat betreft de tailleband zijn er 3 hoogtes mogelijk.  
Voor ieder wat wils.

I think this is the first real pattern to make riding leggings.
What makes the
Cavallo Leggings so unique is that there is no inner leg seam, so it can not disturb while you are riding your horse . There is also a pattern piece for the typical knee patches.
The pants has 2 pocket options: a very nice looking high pocket and a slightly lower pocket that makes it possible to take items in and out of your pocket when you are on horseback.
As for the waistband, 3 heights are possible.
Something for everyone.


De broek is natuurlijk niet enkel geschikt om paard te rijden.  Het is ook de perfecte yogabroek, thuiswerkbroek, loopbroek of ik blijf de hele dag in de zetel hangen broek.

The pants are of course not only suitable for horse riding. It is also the perfect yoga pants, working from home pants, running pants or I'll hang in the couch pants.


Voor het maken van deze broek had ik slechts 1m stof nodig!  De stof moet 75% horizontale rek en 50% verticale rek hebben.
Ik gebruikte rode Lycra Supplex van de The fabric baron.
Volgens mij het ideale stofje. Voldoende dik en rekbaar en het voelt als een tweede huid. 

 To make these pants I only needed 1m of fabric! The fabric should have 75% horizontal stretch and 50% vertical stretch.
I used red Lycra Supplex from The fabric baron.
I think the ideal fabric. Sufficiently thick and stretchy and it feels like a second skin.


Hierboven nog eens een lijntekening met al de opties van de Cavallo Leggings
Ik ben er weg van!

Above another line drawing with all the options of the Cavallo Leggings.
I love it!

2 opmerkingen:

  1. Mooie broek en leuke hobby’s ben nu ook nieuwsgierig naar je honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig! Zijn er ook mogelijkheden om siliconen op de knievlakken en full seat te maken? Anders glij je zo in het zadel lijkt me? En maak je ze evt ook op bestelling? Of alleen voor doe het zelf? ��

    BeantwoordenVerwijderen