donderdag 28 december 2017

Moeten er nog plooitjes zijn? De Grace box pleated skirt van Sinclair patterns

Ik ben al jaren fan van plooirokken, maar het ideale patroon had ik nog niet gevonden.  
Oxana van Sinclair patterns bracht hier verandering in met patroon van de Grace skirt, een plooirok voor niet rekbare stoffen.


Grace is een volledig gevoerd rok die mooi aansluit in de taille.  
Het patroon heeft 2 diepe zakken die verzonken zitten tussen de plooien en dus onzichtbaar zijn.
 

Met de lengte van de rok kan je spelen.  Ik maakte de knielengte maar er is ook een prachtige "high-low" lengte in het patroon inbegrepen.  De voorkant van de rok komt dan tot aan de knieën, terwijl de achterkant een ronde, lagere zoom heeft.  

De plooien zijn makkelijk te maken door de mal die Oxana toevoegde aan het patroon. 


 Zoals steeds bij Sinclair patterns is de rok beschikbaar in de maten xs-xxl en in de hoogtematen petite, regular of tall.

Wat nieuw is is dat het patroon ook beschikbaar is in A0 formaat. Verder kan men nu ook meerdere maten tegelijk afdrukken.  Dit maakt graderen tussen verschillende maten een pak simpeler!

De Grace skirt is momenteel verkrijgbaar met een fikse korting, net zoals een aantal andere patronen. Verder geld er tot 30/12 nog een extra korting op de patronen.


Kijk dus zeker ook eens naar de andere Sinclair patterns.





1 opmerking:

  1. Heel mooi!!! Ik zie dat heel graag, een mooie plooirok, alleen draag ik dat zelf nooit... Maar het ziet er opnieuw een geweldig goed patroontje uit!

    BeantwoordenVerwijderen