woensdag 10 april 2019

The new Melrose top and dress


Ik maakte het zomerse nieuwe patroon van Itch to Stitch: de Melrose top and dress.  Een super makkelijk patroon met aangeknipte korte mouwen.  Ik maakte de de jurk met zakken, en deze zat enorm snel in elkaar.  Geen geprul met ritsen maar een simpele elastiek in de taille.  I love it!

I sewed the new pattern from Itch to Stitch: the Melrose top and dress.  A Super easy pattern with dolman short sleeves. I made the dress with pockets and this was a very quick sew. No loss of time with sewing a zipper but a simple elastic waist. I love it!


Het patroon voorziet 3 varianten.
Ik maakte view A, de jurk met zakken.  View B is een top met Peplum en elastiek in de taille en view C is een korte top met onderaan een band.

The pattern provides 3 views. 
I made view A, the dress with pockets. View B is a top with peplum and elastic waist and view C is a short boxy top with a bottom band.


Zoals steeds bij Itch to Stitch verscheen ook dit patroon voor niet rekkende stoffen in verschillende cupmaten.  Cup A, B, C, D en DD zijn vertegenwoordigd bij de Melrose top and dress, een goede pasvorm is dus verzekerd 😉.

The Melrose top and dress has options for A, B, C, D and DD cups, a good fit is assured 😉.


Mijn stofje is een katoentje uit een oude "soft cactus" reeks.  Ideaal dus voor dit patroon, aangezien de aanbevolen stoffen lichte tot middelzware stofjes die goed doorhangen zijn.  Chambray, linnen en Rayon zouden ook goede keuzes zijn.

My fabric is cotton from an old "soft Cactus" serie. Ideal for this pattern, since the recommended fabrics are light to medium weight with good drape. Chambray, linen and Rayon would also be good choices.


Ik denk dat de Melrose dress mijn favoriete jurk wordt deze zomer ❤!

I think the Melrose dress will be my favourite dress this summer ❤️!

1 opmerking: