donderdag 5 november 2020

The beautiful Telluride Top and Hoodie

 Een top die al lang op mijn To Do lijstje stond.
 
 A top that has been on my To Do list for a long time.

Ik maakte de Telluride Top als wintertop, in een zachte French Terry.  De boorden knipte ik in katoen tricot.  Een perfecte combi bleek achteraf.  Ik ben helemaal verliefd!
 
I made the Telluride Top as a winter top, in a soft French Terry. I cut the edges in cotton jersey. 
It turned out to be a perfect combination. I am totally in love!

 Wat ik echt super vind aan het patroon is de veelzijdigheid.  Er zijn zoveel opties inbegrepen dat dit patroon echt gebruikt kan worden voor het naaien van een top voor elke gelegenheid.  Ik noem de mogelijkheden kort voor jullie op:

- verschillende mouwlengtes, telkens aanpassend of als een licht pofmouwtje
- duimgaten, gewone mouwboorden of lange mouwboorden
- een henley kraagsluiting (echt of nep), een ronde hals of een kap
- een hoog/laag zoom, een gewone zoom of een heupband
- verschillende toplengtes, waaronder ook een tunieklengte

What I really love about this top is its versatility. There are so many options included that this pattern can really be used for any occasion.
I will briefly mention them for you:

- different sleeve lengths, each time fitting or as a slightly puffy sleeve
- thumbholes, regular cuffs or long cuffs
- a henley, faux henley, a round neck or a hood
- a high / low hem, a regular hem or a waistband
- different top lengths, including a tunic length

 
Ik maakte mijn top met pofmouwtjes en lange mouwboorden.  Als kraagje koos ik de Henley. 
Het stofje voor mijn volgende exemplaar ligt al klaar ...
 
I made the hip lenght banded version with long puff sleeves, long cuffs and the Henley collar.
 The fabric for my next one is already chosen ...
 
 
xxx
An CA
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten