maandag 7 mei 2018

Danube Jean Skirt from Itch to Stitch

Jeansrokken ... ik heb er een zwak voor.  Het zijn kledingstukken die nooit uit de mode gaan.
Telkens ik er eentje in de winkel zie moet ik toch eens nader een kijkje gaan nemen.
Kennis Wong van Itch to Stitch maakte me dus erg blij met haar prachtexemplaar: de Danube Jean skirt.

Jean skirts ... I have a weakness for it.  It's the kind of garment that doesn’t go out of style, ever!
Every time I see one in the store I have to take a closer look.
Kennis Wong from Itch to Stitch made me very happy with her beautiful new design: the Danube Jean skirt.


De Danube Jean skirt is een klassieke jeansrok met 5 zakken.  De rok is mooi aansluitend zonder te hard aan te spannen.
Je kan er jezelf zeer vlot in bewegen door de zijsplitjes.  Deze maken de rok ook extra sexy 😍.

The Danube Jean skirt is a classic five-pocket jean-style skirt. The casual skirt has a slim fit and side slits that make you feel extra sexy 😍. 


De tailleband zit ter hoogte van je natuurlijke taille, wat de rok zeer comfortabel doet aanvoelen.  
Ik droeg hem reeds enkele dagen en ik denk dat het een "aan of in de was" exemplaar wordt.

The waistband sits at your natural waist, so you can wear it all day long and feel super comfortable. I wear my skirt for several days and I think I'm might never take it off!


Ik maakte mijn Danube Jean skirt van jeans, maar je kan eigenlijk elke stevige stof, die niet rekt, gebruiken.

I made my Danube Jean skirt with real Jean, but of course you can also make it in other bottom weight fabric!



Het borduursel op de zakken maakte ik aan de hand van een patroon dat ik een tijdje geleden kocht bij Urban Threads, mijn favoriet wanneer het op mooie borduurpatronen aankomt.

The pocket embroidery is made with a pattern of Urban Threads,my favorite embroidery store.


Ik combineerde de Danube Jean skirt met een ander mooi patroon van Itch to Stitch:  de Kathryn top.
Zin gekregen om deze prachtige rok (of het T-shirt) ook te naaien?  Neem dan zeker eens een kijkje bij Itch to StitchJe zal er geen spijt van krijgen.

I combined the Danube Jean skirt with another beautiful pattern from Itch to Stitch: the Kathryn top.
Do you want to sew this beautiful skirt (or the shirt) yourself?  Be sure to take a look at Itch to Stitch!  You won't regret it.


Pattern/patroon: Danube Jean skirt and Kathryn top from Itch to Stitch.

1 opmerking:

  1. Jij geeft me veel te veel inspiratie om goed te zijn... Bij de top had ik het al, en nu weer met deze rok. Ik heb mezelf een patroonstop opgelegd, maar jij maakt het mij heel moeilijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen