woensdag 12 juni 2019

The South shore romper from Ellie and Mac


Al een tijdje stond de South shore romper van Ellie and Mac op mijn "to sew" lijstje (op plaats nummer 253, want die lijst is ondertussen behoorlijk lang en mijn dagen weigeren mee te groeien met die lijst).
 Sinds de release zag ik al heel wat prachtige exemplaren voorbij komen en ik besloot dan ook om, met de zomer in zicht, toch eens aan de slag te gaan met dit prachtige patroon. 

 The South shore romper from Ellie and Mac had been on my "to sew" list for quite a while (at number 253, because that list is now quite long and my days refuse to grow with that list).
  Since the release I saw a lot of beautiful examples coming by and I decided, with the summer in sight, to get started with this beautiful pattern.


 De South shore romper is eigenlijk een jumpsuit. Ik maakte al veel kleding, heel veel zelfs, maar een jumpsuit, daar loop ik met een boog omheen.  Ik had dus nu de keuze: 
mijn koudwatervrees overwinnen of het patroon aanpassen...
Ik koos voor het laatste.

The South shore romper is actually a jumpsuit. I already made a lot of clothes, I never made a jumpsuit. So now I had the choice: overcome my cold water fear or change the pattern ...
I chose the the last option.


Ik zou heel eenvoudig een rimpelrok aan het bovenstuk hebben kunnen naaien, maar ik besloot het denkwerk, in deze drukke examentijden, te beperken tot het strikte minimum.
De South shore romper mixen met een ander patroon van Ellie and Mac, de Breezy dress
leek me dan ook een goed plan. 

I could easily have sewed a gathered skirt on the body, but I decided to limit the thinking to the strict minimum in these busy times.
Mixing South shore romper with a different pattern from Ellie and Mac, the Breezy dress
seemed like a good plan.


Ik vind het resultaat zo leuk dat ik misschien toch wel een over het maken van een jumpsuit moet nadenken.  Wordt vervolgd ...

 I like the result so much that I might have to think about making a jumpsuit. 
To be continued ...
De South shore romper is beschikbaar in de maten XXS - 5XL, de Breezy dress in XXS - 4XL.

The South shore romper comes in XXS - 5XL, the Breezy dress in XXS - 4XL.

2 opmerkingen: