zaterdag 10 juli 2021

The dreamy dream on tiered dress

 Eigenlijk zie ik mezelf niet zo als drager van een maxi lengte rok.  Maar aan deze kon ik toch niet weerstaan.  Het is de nieuwe jurk van Pattern Emporium: de Dream on tiered dress and skirt.

Actually, I don't see myself as wearing a maxi length skirt. But I couldn't resist this one. It's Pattern Emporium's new dress: Dream on tiered dress and skirt.



De Dream on tiered dress heeft ook een rokpatroon. De jurk heeft een aansluitend lijfje en een rok die bestaat uit verschillende stroken.  Het patroon heeft zakken ...

The Dream on tiered dress has also Skirt pattern included.  It features a fitted bodice and a tiered skirt.  And it has pockets ...



Ik naaide dus de langste versie.  Deze lengte is perfect voor mij en komt net tot boven mijn enkels.  Llanger zou storen tijdens het stappen.  Je kan ook nog kiezen voor een midi lengte, knielengte of een mini lengte.  

So I sewed the longest version. This length is perfect for me and hits just above my ankles. Longer would disturb when walking. You can also choose for midi, knee or mini length.


    Dream On Tiered Dress Sewing Pattern Line Drawing

    Wat betreft de neklijn heb je keuze uit verschillende opties: een hoge, midi of lage ronde nek afgewerkt met een boordje of een omgevouwen kraagje.
    Ik koos voor de lage ronde hals.
    With regard to the neckline, you can choose from different options: a high, midi or low round neck finished with a band or a roll neck option.
    I chose the low round neck.
      Omdat ik een erg zomerse jurk wilde naaien koos ik om deze mouwloos, afgewerkt met een boordje, te maken.
      Niet zo voor mouwloos?  Geen paniek!  Kies dan voor kapmouwtjes, korte, 3/4 of lange mouwen of lange mouwen met een mouwboordje.  Ook korte en langt bischopmouwen zijn in het patroon inbegrepen.
    Because I wanted to sew a very summery dress, I chose to make this sleeveless, finished with a band.  
    Not so for sleeveless? Do not panic! Then choose cap sleeves, short, 3/4 or long sleeves or long sleeves with cuffs. Short and long bishop sleeves are also included in the pattern.

Het patroon is sowieso bedoeld voor rekbare stoffen.  Je zou eventueel wel de rok in een geweven stof kunnen maken.  
De stof die ik gebruikt heb is een prachtige Viscose Jersey van Minerva.  
Ik ben in ieder geval al weg van deze combinatie 💓.

The pattern is intended for stretchy fabrics anyway. You could possibly make the skirt in a woven fabric.
The fabric I used is a beautiful Viscose Jersey from Minerva.
In any case, I already love this combination 💓.


Tot snel 

See you soon

x An Ca



1 opmerking:

  1. Heel mooi. Ik ben persoonlijk echt wel fzn van lang, behalve tijdens het fietsen dan 😅

    BeantwoordenVerwijderen