maandag 24 september 2018

The Aveiro cardigan from Itch to Stitch

Een tweetal weekjes geleden maakte ik de Lisbon cardigan van Itch to Stitch
Een prachtig patroon, maar met een ronde halslijn.  
Bijna onmiddelijk begon ik na te denken over hoe ik deze Lisbon kon omvormen tot een cardigan met een V-nek, want dat zijn mijn onbetwiste favorieten.  
Ik moest niet lang brainstormen want enkele dagen later kwam Kennis Wong, de designer van Itch to Stitch, op de proppen met de nieuwe Aveiro cardigan

Two weeks ago I made the Lisbon cardigan from Itch to Stitch.  
A beautiful pattern, but with a round neckline. Almost immediately I started thinking about how I could transform this Lisbon into a cardigan with a V-neck, because those are my undisputed favorites.
 I didn't have to brainstorm for a long time because a few days later Kennis Wong, the designer of Itch to Stitch, came up with the new Aveiro cardigan


 Deze Aveiro cardigan heeft echt alles wat ik wil in een cardigan!  
Je kan kiezen tussen maar liefst vier mouwlengtes: lang met een gewone boord, lang met een hoge boord, 3/4de en kort.
Het patroon bevat verder een bolero, een kort lijfje, een lijfje met een normale lengte en een lijfje met een lange lengte.  En al deze opties kunnen probleemloos gecombineerd worden!  Je hebt dus oneindig veel mogelijkheden.  Over een totaalpakket gesproken!

 This Aveiro cardigan has everything I want in a cardigan!  
You can choose between no less than four sleeve lengths: long with an normal cuff, long with a high cuff, 3/4th and short.
The pattern includes a bolero, a short body, a body with a normal length and a body with long length. And all these options can be combined without problems! You have endless possibilities. Talking about a total package ... this is one!


Ik koos de normale lengte met 3/4de mouwen.  Dit maakt mijn Aveiro cardigan de ideale cardigan om te dragen in het frisser wordende tussenseizoen. 
Ik ben ondertussen al aan het naaien aan mijn winterse versies💖.  
Je hebt immers nooit teveel cardigan's 😉. 

 I chose the normal length with 3/4 sleeves. This makes my Aveiro cardigan the ideal cardigan to wear in the fresher mid-season. 
I am already sewing on my winter versions💖.  
And remember: you never have too many cardigan's 😉.

 


4 opmerkingen:

  1. Deze is superschoon! Ik krijg wel wat keuzestress als ik je blogje lees... zoveel mogelijkheden in een patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk met die print en dan de effen boordjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What fabric did you use for this lovely cardigan please!? I am looking for a pattern to use with French terry, do you think this one would be suitable? Thank you

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes! It's French Terry with very little stretch :-).

    BeantwoordenVerwijderen